dimarts, 6 de setembre de 2016

Qué fem si no naixen xiquets/tes?

En 7 anys hem passat a Espanya de 519.779 xiquets a 419.100, la qual cosa suposa un descens del 20%. Aquest és un efecte “ressaca”, doncs l'impacte d'aquesta reducció es manifesta 3 anys després. Açò ha ocasionat que tant col·legis privats, com concertats, hagen hagut de tancar aules.

Aquells centres que han fet i fan una aposta decidida pel màrqueting educatiu estan aconseguint millors resultats, tot i que l'administració pública en algunes comunitats autonòmiques està afavorint l'educació pública amb atacs de desprestigi i d'asfíxia.



Els col·legis que han augmentat exponencialment els seus resultats ha estat gràcies a la professionalització del seu departament de màrqueting. A continuació refresque algunes de les estratègies més efectives.


1. Dissenya una experiència de compra única. El contacte amb la nostra marca ha de ser extraordinari de principi a fi. Des que una parella ens busca en internet, fins al dia que decideix matricular als seus fills, hem d'aconseguir crear moments WOW! que generen un vincle afectiu amb la nostra marca. Dissenyar un procés de venda no és senzill. Amb l'assessorament adequat, el teu col·legi pot duplicar el nombre de visites en el primer any.

2. Tria la millor tecnologia. L'experiència online és un dels “checkpoints” en els quals més punts es poden guanyar… o perdre. Si oferim una experiència d'usuari singular, interactiva, eficaç i directa passarem el primer filtre. Hui en dia, 9 de cada 10 pares visiten la pàgina web d'un col·legi abans de contactar-los. El 79% dels col·legis que han renovat la seua pàgina web ha augmentat el nombre d'alumnes en l'últim any (2015, Col·legis i Màrqueting). Els pares han canviat els seus hàbits de compra i la batalla comença en internet.

3. Formació i acompanyament. Posar en funcionament un departament de màrqueting és tot un repte. Aconseguir que eixe departament aconseguisca resultats en els dos primers anys, un èxit. Saber el que funciona i el que no, és complicat i moltes vegades es troba a faltar el suport d'una agència especialitzada que guie el camí i oferisca formació. És essencial que direcció del centre entenga els canvis que estan ocorrent en el sector i elabore un pla d'acció. 

4. Pla de Màrqueting. La clau de l'èxit, en la majoria dels casos, pansa per elaborar un pla de màrqueting a mesura que ajude a definir objectius generals, línies estratègiques i indicadors de mesurament. El 53% dels col·legis que té un pla de màrqueting ha augmentat el seu nombre d'alumnes en l'últim any (2015, Col·legis i Màrqueting). La millor forma d'augmentar l'efectivitat del nostre departament de màrqueting és fixar objectius.